サミュエル・ダンスコム SAMUEL DUNSCOMBE
オーストラリア、メルボルン出身のクラリネット奏者及びサウンドアーティスト。
フリーインプロヴィゼーションはもとより、フィールドレコーディング、20世紀後半以降の現代クラッシック音楽演奏、クラリネットの特殊奏法を効果的に使った作曲活動、またライブデジタル音声信号処理のプログラマーとしての豊富な経験を活かしたMaxMSPを使った作品発表など、多種多様なプロセスを用いた音響体験を追求している。
彼の作品はこれまでに、トーキョーエクスペリメンタルフェスティバル、Toronto Electro-Acoustic Symposium(カナダ)、Bendigo International Festival of Exploratory Music(オーストラリア)など世界各地で紹介されている。
Samuel Dunscombe is an Australia performer-composer specializing in the use of clarinets, computers, and microphones. From free
improvisation to field recording, MaxMSP coding, and performing notated 20th and 21st century repertoire, Samuel is involved in a diverse array of sonic practices. His work has been presented at the Tokyo Experimental Festival, Toronto Electro-Acoustic Symposium, and the Bendigo International Festival of Exploratory Music in Australia. He has worked with musicians from improvisation legends Toshimaru Nakamura and Seijiro Murayama, to composers including Richard Barrett, Chikako Morishita, Iancu Dumitrescu and Ana-Maria Avram. He has undertaken field recording projects in the Brazilian Amazon (with Francisco López), Japan (at Taizai-Katsudou-Izu with Michiko Ogawa), and the Australian outback (with Thembi Soddell). Samuel’s latest projects include creating a set of three grid based field recording maps of the state of California, and a new revision of Horatiu Radulescu’s Capricorn’s Nostalgic Crickets. He is an ABD doctoral candidate at the University of California, San Diego.